Avtale
Vipps Mobil 5 GB
Månedspris
249
Data inkludert
5 GB
Taletid inkludertt
Fri tale
SMS inkludert
Ja
Data rollover
Ja
Bindingstid
Ingen
Bruk i EU/EØS
Ja
Faktureres
Hver måned
Gjelder for
Alle
Prisendringer varsles
Innlogging, nettsted, email, sms
Skiv en omtale
Annonse
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Er det enkelt å endre mobilabonnement? Hva skal jeg gjøre?

Ja. Det er veldig enkelt å endre mobilabonnement. Når du bestiller et nytt mobilabonnement sender mobilselskapet et SIM-kort til adressen din. Med dette SIM-kortet får du et midlertidig nummer, og deretter kan du velge å bruke mobilabonnementet med det midlertidige, nye nummeret, eller du kan vente til det gamle nummeret ditt er overført fra det gamle selskapet. Dette kan ta opptil 30 dager. Men det burde gå raskere.

Ifølge NKOM-forskriften 3-6 heter det at «Tilbyderne skal, så langt det er teknisk mulig, gjennomføre portering innen fem virkedager etter at sluttbruker har inngått avtale om portering med mottakende tilbyder». I Norge tildeles det ikke midlertidig nummer.

Du kan velge å beholde nummeret ditt når du bestiller det nye mobilabonnementet ditt. Når nummeret er flyttet fungerer ikke det gamle SIM-kortet lenger, så du må sette det nye SIM-kortet i telefonen. Det nye mobilabonnementet ditt er da klart for bruk.

Hvor ofte bør jeg bytte mobilabonnement?

Det vil selvfølgelig være avhengig av flere faktorer, men når du ser på de ulike prisene så vil du ofte finne at de endrer seg mye. Dette er på grunn av at selskapene konkurrerer med hverandre for å tilby det beste mobilabonnementet, og fordi teknologien blir bedre og billigere. Derfor kan det være en god ide å holde et øye med prisene for mobilabonnement.

Sammenlign mobilabonnementer en gang hver tredje måned for å se om du har det billigste mobilabonnementet. Hvis du samtidig velger mobilabonnementer uten binding, har du muligheten til å endre og teste abonnementer så ofte du vil.

Det har aldri vært enklere å endre mobilabonnement, og ditt nye og gamle teleselskap sikrer at du ikke trenger å gjøre noe selv. Du skal bare bestemme hvilket abonnement du vil ha.

Er det en stor forskjell mellom mobilabonnementer? Hva skal jeg velge?

Når du kjøper et mobilabonnement hos en mobiloperatør er det ingen vesentlig forskjell mellom grunnproduktet, mobiltelefonen. De fleste mobilselskaper har dekning over mesteparten av landet, og hvis du bor i en storby kan du velge et mobilabonnement kun basert på prisen.

Det er andre viktige faktorer som kan spille en rolle når du skal velge det beste mobilabonnement. I dag blir det tilbudt et bredt spekter av tjenester:

5G Nettverk

Med 5G får du den raskeste internettforbindelsen på mobiltelefonen din når du ikke er tilkoblet WiFi. Men utbyggingen av 5G-nettet er fortsatt relativt nytt, så det er kun noen få mobilleverandører som tilbyr 5G.

Musikktjeneste

Et stort antall mobilselskaper har begynt å tilby ubegrenset musikk gjennom ulike musikktjenester, som mobilabonnement med Spotify. Søk etter mobilabonnementer med musikktjeneste hvis du vil ha et godt tilbud på en god musikktjeneste.

Streamingtjeneste

Netflix, HBO og TV2 Sumo er blant de mest populære streamingtjenestene. Mange betaler for disse tjenestene separat, så her kan du spare mye penger hvis du velger et mobilabonnement med en av favoritt-tjenestene dine inkludert.

Artikler
Se alle poster
Unifon
Hvorfor velge Unifon? Les erfaringer og anmeldelser!
Lytter til Music Freedom
Nå blir det slutt på “Music Freedom”